lauantai 17. lokakuuta 2015

Tervetuloa sivuilleni

Olen koulutettu hieroja, jolla on pitkä kokemus erilaisten jäsenvaivojen hoidosta. Täydentääkseni ammattitaitoani suoritin koulutetun hierojan tutkinnon näyttökokeineen vuonna 1996 Rokuan Kuntoutuskeskuksessa. Olen tehnyt hoito- työtä sekä muun työn ohella että pelkästään tälle työlle omistautuen. Katson tässä olevan kyse kutsumuksesta, joka on suvussani siirtynyt äitini (lehtori Aune Kiljo) ja isäni (liikkeenharjoittaja Paavo Kiljo) kautta minulle. Erityisesti äidin suvussa perinne on ollut vahvasti läsnä, mutta myös isäni äidin isä oli tunnettu taitavana eläinten ja ihmisten hoitajana. Tämän kertoi mummuni minulle muutama vuosi ennen poismenoaan joskus 1992. Minä olen alusta alkaen joutunut tekemisiin erilaisissa tilanteissa äkillisesti loukkaantuneiden selkien kanssa. Kaikessa hoitamisessa lähtökohtana on siten ollut selän kuntoon laittaminen ja siitä kehittyi nimikin, jota käytän tästä toiminnasta.

Tärkeänä osana työtä on oikeiden toimintamallien opettaminen asiakkaalle, joka lähtee hoidosta kotiin toipumaan vaivastaan. Oman urheilullisen taustan ja usein hyvin rankan työn ansiosta olen joutunut hakemaan menetelmiä, joilla voi pysyä kunnossa, tehokkaasti mutta turvallisesti.

Hoitotekniikoista

Hoidon tulee olla asiakkaalle riskitöntä eikä siitä saa aiheutua loukkaantumisen vaaraa. Minä en tee manipulaatiota, en niksauta, rusauta tai venytä koneita apuna käyttäen. Kovat otteet lisäävät jännitystä eivätkä rentouta mitään, kuten ymmärrämme. Keholla on aina tarve päästä tasapainoon. Tasapaino on läsnä elämässä joka hetkessä ja sitä opetellaan jo lapsesta saakka. Minä autan asiakasta siihen tasapainoon takaisin parhaan tietämykseni mukaan.

En käytä oljyjä enkä rasvoja. Hoitopäydälle voi siksi nousta väljiin vaatteisiin pukeutuneena kunhan vaatteet eivät ole mitään paksua materiaalia.

Toimialueenani on tarvittaessa koko Suomi, sillä voin tulla töihin eri paikkakunnille Suomessa aina, kun tarvetta siihen tuntuu olevan. Vakituinen vastaanottopisteeni sijaitsee Hyvinkäällä:

Hämeenkatu 53, 05820 Hyvinkää


Yhteydenotot ja ajanvaraukset

puh: 0400 664 432
email: olavi.kiljo(at)gmail.com

24h-ajanvarausjärjestelmä
https://nettiaika.fi/selanlaittajaolavikiljo
Facebook: Selänlaittaja Olavi Kiljo


Tervetuloa hoitoon! Annan mielelläni lisätietoja käsittelyistä ja käsittelytekniikoista.